sofies88

Alla inlägg under september 2010

Av Sofie - 28 september 2010 21:05

Just nu känns det som jag är nere i en svaka med allt...

Är det inte försäkringskassan som bråka är det sjukhuset känns det som..

Lite uppdatering för er som inte hänger med..

Allt började efter att jag sommaren 08 operetade bort ett ljumskbrok i ljumsken. Efter det fick jag rätt starka medeciner om 2 månade sjukskirvning för att jag hade så JÄVLA ont sen operationen det slutade emd att jag fick träffa läkaren som opererade mig som la en nervblockad i ljumsken..  "skönt kan man man säga"

Sen ca 3 månade efter operationen blev det "bulle i ugnen" Vilket var ett rikigt positiv sak:) En helt underar bebis..

Men graviliteten var oxå jobbig. sjukskriven i v21 fram tills förslossningen..  vad de då trodde bland annat var foglossning.. Men de tror inte det i dagsläget.

Efter att jag blev mamma var jag helt smärtfri i ca 5 månade under tiden jag hel ammade. Sen började sjutte traffiken in te Akuten i karlskaona.. Huggsmärta, samt som en målande mensvärk i ljumsken. Första gången blev jag inlagd på gyn över natten varför fattar jag inte rikigt men men..

Sen har det bara blivit värre fler läkare har blivit inblandeade och fler synpunker..

Efter att legat inne i 8 dagar dagligen kontakt med förtronende nämden fick man träffa överläkaren och han konstaterade en nervskada..

Just nu har jag presis börjat på rehab i k-na skall gå en smärtkurs och hoppas även på enskild behandling för det hade inte varit fel att kunna börja med ett normalt liv igen:))


Av Sofie - 27 september 2010 19:42

Idag var det dax att träffa smärtgeuppen för första gången! Känns lite dumt att vara yngst. Men det är inte så vanligt detta med nervskada när man är ung! Idag var det extra kännsligt eftersom var även på läkarbesök innan träffade en ny läkare igen ovanligt inte vad det gäller mig längre. Det jobbigaste justcnu är att gubben försöker natta dottern och hon vill inte längre det har börjat böj mycket trams vid sov stunderna nu för tiden och jag känner mig jätte dum som inte orka med att hjälpa till idag är jag helt färdig i hela kroppen=\ kan ju inte skylla på åldern i alla fall.. Ne det var lite uppdatering om läget.

Av Sofie - 20 september 2010 15:33

Idag har jag/vi haft kompis hemma. En kompis te mig och hennes dotter. Vi hade det jätte trevligt. jag bjöd på spagetti och kötfärssås:) Hennes dotter tyckte inte om min mat men min dotter åt två potioner så det uppskattades där i alla fall:) Sen var det bara att ta på sig kläder och dra fram vagnen för då blev det att gå en lång promenad. Det var skönt att gå och sällsakp är aldig fel. Jag hoppas på att det skulle sluta regna med det gjorde det inte för femöre jobbbigt värre vill jag lova men när man börjat bli blöt bryr man sig inte så mycket om det längre. 

Nu är det nya tag och nya krafter för att komma igång med nytt liv som gäller..



Av Sofie - 19 september 2010 18:20

   Denna helgen som varit har  inte alls varit kul för en annan.. Har varit ledsen och haft ont rikigt mycket. Och jag har lovat att jag inte skall prata smärta men detta har varit riktigt jobbigt vill jag lova. Jag tycker att det tar så jobbigt för jag hade så mycket planerat som skulle göras  i lungt tempo inte ett skit av det har jag gjort..

När skall allt vända. Min sambo pratade om att jag behöver ta tag i mitt liv men det är allt annat än lätt när allt går emot en. Jag vill inget annat än att lära mig hantera detta men det kommer behövas både stöd och hjälp för som allt känns nu så går det allt annat än bra..

Min vecka som kommer är lite jobbig jag skall gå och vänta på att de ringer från rehab och medela hur allt blir vad de vill göra med mig med mera..

Imorgon har min dotter studiedag på dagis och vi har bjudit hem en barndomsvän te henne som hon har rikigt kul ihop med så jag har tänkt bjuda på spaggeti och köttfärssås te oss alla fyra. Det som är det roligaste är att bara sitta och se när våra underbara barn busa för fullt...

På tisdag är det ett besök te frissan inplanetat gubben betala jag klipper han så han få ge igen:)

Sen hoppas jag att jag får ett besök av en kompis hon jobbar så mycket nu igen att det är svårt att klämma in men det hoppas jag att vi lyckas lösa.. Tror med att jag skall gå tillo lokala solariet och ta ett besök för att känna mig lite bättre. Ha en liten ta hand om mig själv vecka tror jag på allt..

Har börjat idag ta hand om mina fötter fot bad, kräner filat med mera.. Blir nog att måla de senare ikväll med kanske fingrana med men vi får se lite vad som känns för..

Just nu kom en mysig dotter upp i knäet och pussas och kramas för fullt så nu har jag ej tid mera:)

 

Av Sofie - 17 september 2010 15:50

Den lilla flickan skrattar

Det låter vackert

En dam vänder sig om och ler

Den unga flickan ger pojken en kyss

En kyss utan kärlek

Men pojken bryr sig inte om kärlek 

Den vuxna flickan ser en måne

Den är vit och vacker

Ärren på flickans armar är också vita 

Den gamla flickan minns ett skratt

Hon minns en lycka

Hon sluter ögonen och ler.

 

  

 

Tänker på dig! Minerna kommer alltid att finnas där:)

Du blev en del av min familj!


Av Sofie - 15 september 2010 10:40

Jag har en dröm,

Jag har en sån,

Den sjunger jag, 

Mot hot och tvång,

Vill tro på under,

Saga och legend,

Kan man ta sitt öde,

Utan att bli bränd,

Jag vill tro att ängla,

Visar oss nåt gått i allt vi ser,

Jag vill tro på änglar,

Viskar oss att drömma kan bli fler,

En evig ström,

Jag har en dröm,

En evig ström,

Jag har en dröm


Övsätt på engelska vilket låten är på!


I have a dream, 

I have one of those, 

I sing it, 

threats and coercion, 

to believe in, 

Saga and legend, 

can take their destiny, 

without getting burned, 

I want to believe that the angels, 

show us something gone everything we see, 

I want to believe in angels, 

Calling us to dream can become more,

an eternell power, 

I have a dream, 

a perpetual stream, 

I have a dream

Av Sofie - 14 september 2010 15:04

Igår var det det steg två kurator och arbetstetapeftens tur att få träffa mig. Jag tyckte det var jobbigt eftersom det är så känslogmessigt! Och att en närvskade kan påvärka en så mycket trodde jag inte alls i början. Men när man har haft så ont under en längre tid märker man hur det tar på en. Fått lära mig det att det finns smärta som många känner till slå sig med mera, det är en form av smärta att ha en närvskada är en helt annan sak. Men när man har ont och det påvärka en så hemskt mycket att det är jätte jobbigt. Jag lever på hoppet att lära mig att hantera smärtan och att kunna börja känna sig mera mänsklig hade varit skönt;) men det är väl det rehab ska hjälpa mig med! Man kan inte göra annat än försöka tag i livet min familj behöver det!

Av Sofie - 12 september 2010 23:50

Jag är jätte närvös inför morgon dagen på vad som kommer att hända och hur jag kommer att må...  Rehab väntar imorgon och det är känslor som snurra i hela mig jag vet inte vilket håll jag skall titta åt vill jag säga. Jag har försökt att vara stark men det gick inte mera. Idag var jag ute och gick med min extra svärmor. Vi var nere och kollade när det var linedance här i närheten. Det var ritigt kul men samtidigt kom en jobbig kännsla i mig det blev jobbigt....Jag var uppe och provade lite smått det är kul med dans men jag vill inte lägga den tiden att  vara låst i nylägget när det inte är bra. Det var bara det att man försöker mera än man kan och tyvärr slutade det i tårar jobbigt värre...

Men men det är inte mera att göra åt det. Det vara bara att vända vagnarna och gå SAKTA hem igen...... Men tack för stödet:)

  

Ovido - Quiz & Flashcards