sofies88

Alla inlägg under februari 2011

Av Sofie - 12 februari 2011 10:46

Idag har jag och gubben varit tillsammans i 9 år och förlovade i 7 år.. Skit vad tiden går fort kan jag lova.. Men det är ju mycket emd som har hänt under våran tid ihop:)

JAG ÄLSKAR DIG!

  



Denna veckan har varit tuff har inte kunnat träna alls. Jag var på rehab i tisdags och skulle bada men det gick inte alls så fort jag fick vatten upp till ljumsken började tårana rinna det gjorde så ont och brände så hemskt.. 10 min plågade jag mig för jag ville kunna bada. Men det fungerade inte. Så jag blev sitandes i omklädningsrummet med en coolpack för att lugna det lite men det känns förjävligt att allt är sababt..

Imorse vakanade jag och kunde inte ligga på högersidan alls knappt röra mig själv i ljumsken tufft värre. Så det var medecin direkt.. Knappt en macka fick jag i mig till fruost men det är något i alla fall. Men sen mår jag blixter illa efter det med och det är inte alls kul. Men hoppas att det blir bättre under dagen för idag ville jag må bra eftersom det är våran dag idag.. Måste in och lämna in min iphone den har slutat fungera... Så man blir inte så glad..

Trevlig helg på er!

Av Sofie - 5 februari 2011 00:16

Känner mig ständigt trött men kan man sova nej när jag väl ska sova somnar jag inte utan ömhudat bara och bökar i sängen i timmar! Ändå har jag medecin som gör en trött men Ne varför skall man bli det?? Härligt att lugga och höra övriga familjemedlemmar snarka;) älskar de över allt annat! Var på BVC idag med tösen och hennes svinkopper hade blivit fint sa de;) fick beröm att jag har sköt de bra. Så hon slipper en pencelin kur. Och får gå på dagis i nästa vecka.. Har väntat och väntat på att min läkare skall ringa men har inte hört ett ljud av henne. Nu vill man ha några resultat. Nu har det liksom gått för långt. Vill till nevrologerna i Lund.. Och förtroendenämden hade sagt att jag skulle inte nöja mig som 23 årig att behöva ha så ont.. Så nu måste jag rycka upp mig för familjen skull. Sen är det fortfarande jobbigt att inte kunna träna.. Vill kunna gå en runda utan att tårarna rinner och man måste stanna..Ne nu måste jag sova......

Av Sofie - 2 februari 2011 18:34

När fan ordagrant skall det vända???Nu blir det bara tuffare för varje dag jag har ingen gnista kvar längre;( allt stöd man behöver var finns det hur vill de man skall vara superkvinna när det blir värre... Jag är riktigt trött  på hela livs situationen hur skall mitt sluta egentligen. Jag orkar inte allt för mycket till.. Idag ville jag komma igång med lite del av träningen men varför skall det fungera som jag vill klarade gå förbi ca 5 hus sen bara rann tårarna längs kinderna tur att lillan satt i vagnen och såg inte sin mamma.. Jag vill ha en ända varför ska det bli värre när når man gränsen när stoppar det oh börja vända om flera år eller??? Nu orkar jag inte mera har ingen glädje alls längre jag som alltid varit så glad men var försvann hon? Har även ingen matlust längre är inte hungrig mår bara illa.. Men man vänjer sig och 22 år är väl mena för mig att jag skall ha det såhär. Frågan är hur länge orkat min familj se mig såhär och höra mig gnäll?  

Av Sofie - 1 februari 2011 19:40

Att ibland det kan kännas tuft! Nu tydligen fick jag inte ha någon sista träff med kuratorn på rehab pga att jag ställde in  idag för att min dotter ligger i svinkopper och vill inte dra ut henne en massa nu men det spelar tydligen inte så stor roll för hon skriver en slutanteckning idag på tiden jag varit hos henne. Sen ville hon jag skulle vara nöjd och hur blir man nöjd när man blivit lovad guld och fick grus?? När kuratorn hade berättat för övriga rehab ansvariga hade de tydligen tyckt synd om mig eller nått.. Men varför är det ingen som hjälper mig nu när det är tufft?? Innan fanns det ett sätt att lindra/ kunna slappna av en kort stund det var genom värme men sen jag gjorde behandligen för 2veckor sen så är värme inte alls skönt det bränner och blir obehagligt... Värmekudde, varma duscha var ett bra sätt innan men nu är det bara plågsamt så vad skall man göra egentligen med sitt liv...Det är även tuft att ha en dotter i svinkopper så mammig och vill hela tiden har uppmärksamhet men det är inte alltid lätt skönt att hon fortfarande sover middag för det gjorde vi bägge två idag;)Igår var även ett nytt samtal med primärvårds kuratorn och det var barndomen son var ämnet och det är tufft en fråga som snurra är om det påvärka mig i dagsläget och ja en del tror jag men samtidigt nej. Hade jag kunnat få vissa saker ogjort hade jag gjort det tror mig.. Men det skönaste är att bara för att man enligt ett papper är ens förälder innebär inte det att man är det det har jag erfarenhet av.. Ska ta vara på den tid jag har, Å lämna det som var, Men minns vad det betytt, För mig,Så länge det finns chanser kvar och ta, Som lyser upp min dag, Går livet vidare

Ovido - Quiz & Flashcards