sofies88

Alla inlägg under februari 2012

Av Sofie - 29 februari 2012 14:47

Nu är jag inne på min mellan period!

Det innebär att jag går och väntar på att få komma tillbaka till Uppsala och det blir redan vi åker upp igen. Jag vill att  detta skall bli bra och med dennan smörtstimulatorn jag har på prov nu så känns det toppen synd bara att jag måste ta bort den på fredag:( Men det skall opereras in en på hel tid för detta är helt underbart för mig och min smärta jag känner mig som en helt annarn människa och det är häftigt jag har aldrig känns så innann. MEn har fått lite läxa att göra i min mellanperiod. bland annat att jag sakll gå minst 4000steg om dagen och än så länge har det gått bra. Jag har inte rikigt gjiort det idag för jag har inte kännt mig 100% men jag försöker tänka på allt jag ska och göra det. SÅ det känns skönt att vara hemma med min familj och härligare känsla kan man inte för tillfället ha!


KRAM till alla er:)

 

Av Sofie - 24 februari 2012 20:21

Hej alla glada:)


Nu har jag varit i Uppsala sen i måndags med min mamma och genom gått en annays vecka som slutade med att jag provar att ha en smärtstimulator för nerverskan.

Veckan har varit jätte tuff mycket har hänt allt från undersökningar till måga samtal. Samt att kunna tänak hur man vill att ens liv skall se ut och det har varit väldigt känslomässigt kan jag säga. Men idag slutade det med att kl 08,00 låg jag på operationsbordet och satte in en smärtstimulator i ryggmärgen som skall hjälpa mig att lindra nervskadan till att kunna kanske börja bli smärtfri att ha den igån är helt underbart skönt det känns som massage för mig så det är jätte positivt än så länge:) Hoppas att det får fortsätta så med för att det hade varit skönt. Det är bara läskigt att det är ryggen som gör ont i stället men när mamma förklarade vad de gjorde är det väl inte lustigt på så vis.... Min mamma var godkänd att vara med under ingräppet hon såg rikigt rolig ut med dessa kläder och allt... Tur att man fick skratta åt något. Men hade jag vetat att det inte gör så ont att få ryggbedövning hade jag nog inte varit lika nervös.. Men det gick bra var bara otäkt att ha en vakenn operation.. Tur att jag inte såg något av det i alla fall.

Denna veckan har givit mig jätte mycket. Jag har fått möjligheten att komma tillbaka på fortsattt rehabilitering för att komma igång med ett nytt liv så nu är det dax för mig att ta mig i kragen och lyfta på rumpan och bevisa för alla att jag kan bara jag vill och deb inställningen har jag fått här uppe nu skall det bli något på g.....

Kunna känna mig som en människa det är mitt mål på ett eller annart sätt...

 

Ha en trevlig kväll:)

Av Sofie - 19 februari 2012 21:26

Nu pratar vi om timmar tills man sitter på planet ihop med min mamma på väg till Uppsala! Kan säga de att allt är packat och klart nu väntar bara ett par timmar på kudden med för imorgon åker vi! Är jätte spänd för denna resa men det ska bli helt underbart spännande;)God natt alla!

Av Sofie - 13 februari 2012 12:16

Idag har jag varit i k-na och gjort en EEG! Den var helt normal och det var ett skönt besked.. Jag hade två vårdare med mig från avdelningen och vi hade jätte trevligt mycket skratt och mycket smärta.. Men det gick i alla fall. Nu  väntar jag på att jag skall få göra min tavla klar på rehab och det ska bli roligt.

Som det ser ut denna veckan kommer jag vara kvar på avdelningen och bara åker hem och packa om inför Uppsala det är väl som det ser ut idagsläget i alla fall..


Igår firade jag och sambon 10ÅR ihop helt fantastiskt.. Och vilken resa vi har varit med om kan jag bara säga och det har gjort att vi har kommit varandra närmare i alla fall. Jag älskar han bara mera för varje dag.


Ne om man skulle börja med tavlan och inte sitta häroch lata sig:)

Av Sofie - 10 februari 2012 10:33

Igår fick jag för första gången prova nada det är akepungtur i öronen. Det hjälper en att slappna av och minska stress,oro samt kan lindra smärta och man skall sova bättre. Och det med sova har jag nog till 90% gjort i natt var helt slut efter behandlingen.. På ett positivt sätt.. Jag är kvar på sjukhuset och kommer vara det tills mamma och jag åker te uppsala. Men det är inte länge kvar nu inför en intressant vecka med mycket tester. Jag och mamma skall flyga upp tillsammans. Skönt att ha mamma med sig så det finns någon nära om det skulle vara nått.. Men det är fusk hon skall bo på hotell och jag på sjukhuset jag får de sista dagarna på hotellet med mamma.. Det är mycket som jag går och vänta på skall göra eeg och mr innan vi åker så det börja dra ihop sig. Saknar att vara hemma i mitt hem kunna klara sig själv och så:-(men det kommer imon sin tid det med. Nu på söndag fira sambon och jag 10år ihop och det känns sjukt att tiden gått så fort. Vi har/är med om mycket. Vi har ju barn hus och ett helt liv att se fram emot hoppas på lite förbättring för mig och smärtan med mera. Men att ha stöd av nära och kära är det bästa kan jag lätt säga det behövs nu mer än nått annat.. Så alla ni som finns runt om oss tack för allt..

Ovido - Quiz & Flashcards