sofies88

Alla inlägg under juni 2011

Av Sofie - 18 juni 2011 13:06

Denna veckan har varit mycket blandade känslor.. Många tårar som runnit..

I tisdags var jag och kollade upp det jag hamnade på sjukhus för tre veckor sedan och de misstänkte ju att jag hade en muskelsträckning nu var de osäkra på den biten jag är fortfarande öm och får jätte ont till och från... Så mer medecin, ingen träning, inga lyfy är vad som gäller till en början för mig sen skall jag vänta på att ortopedenrna skall höra av sig för att kolla upp mig med samt så väntar en härnegrafi.... Rönken med kontrast. AJ men det måste kollas bara att bita ihop som gäller.

Sen ringde ängelholm .. Det var ett tufft samtal han vågar inte ta sig an mitt ärende för jag är för avanserad för han.. Men han hade pratat med akedemiska i uppsala och de vill hemskt gärna försöka hjälpa mig. men frågan är om lanstineget blekinge vill betala den kostanden.. Han skulle ringa och prata med han som skickade ner remissen till honom så. Och han har ringt tillbaka och sa att han ahr fått tag på dem nu och de skulle tydligen se över det.. Så nu ligger allt på kirurgen i karlskona igen.. Hoppas att de hjälper mig.. På något sätt i alla fall..

Sen på onsdagen var det dottern som behövde läkare undersökning.. Hon har utslag som varar sig och ser för jävlig ut. Hon hade halsfluss med streptokocker. Svinkoppor och halsfluss helt enkelt. Så pencelin i 10 dagar gäller henne just nu. Min lilla sötnos. Så hon blir hemma från dagis hon smittade..


Ha en trevlig helg..

Av Sofie - 9 juni 2011 16:15

Idag blir min lilla flicka 2år tiden bara springer iväg vill jag lova..

Man kan inte rikigt fatta att hon redan har blivit så stor.. Hon har haft en dag hemma med sin mamma idag. har bara blivit massa mys.

Hennes gudmor har varit och fikat med oss en sväng. Alltid lika trevligt att träffa henne..


 

Igår firade de henne på dagis hon bjöd alla sina kompisar på glass:) Hon fick en rosa hund av dagis så söt.

Vi skall bara ha en myskväll med henens pappa sen när han kommer hem så så mycket firandes blir det inte idag det är kalas till helegn för alla sen..


GRATTIS MAMMAS LILLA ÄNGEL:)

Din mamma och pappa älskar dig så <3

Av Sofie - 8 juni 2011 08:48

Denna veckan började bra..

En extra ledig dag med hela familjen :) Ved skulet som min kar har byggt har blivit klart han har målat och lagt tacket. även till och med fått in lite ved.. Så här har det varit mycket som hänt.. Jag har rensat lite i våran tojahäck samt planterat om lite blommor som behövdes..

Min kropp tar mycket stryck av all denna smärtan men på tisdag får jag veta lite mera vad som skall hända.. Man vill kunna leva ett sådant normalt liv som möjligt och inte känns sig så begränsad. Det är mycket jag vill kunna göra men jag kan inte idagsläget.


  

Min lilla ängel:) (sina miner är så roliga:) )

Imorgon blir min lilla tjej 2år och detta skall vi fira till helgen:) hon har blivit så stor min lilla ängel. Jag kan inte fatta att tiden sprungit iväg så mycket. Men hon är så duktig.. Hon har börjat gå på pottan och hon är så duktig, hon har gjort bägge delar på pottan utan att vi puchat henne. Hon vill gå på pottan av sig själv :) Man inse hur stor hon blivit och hon pratar som bara den..


Vad glad man är att jag har henne och hennes pappa.. Det värmer när de finns där och ställer upp.. Synd bara att det är mycket tråkigheter, jag trodde jag hade nått båtten men tydligen inte rikigt ännu.. Men men jag vänjer mig vid allt tråkigt förr eller senare.


Av Sofie - 4 juni 2011 00:07

Du har då aldrig trott på tårar,
det passar inte för en karl.
Om man är över femton vårar finns inga känslor kvar.
Du får förstå två våta kinder,
dom torkar lika snabbt igen.
Man rår ej för att tårar rinner när man mist sin vän.

Jag vill ha en egen måne som jag kan åka till,
där jag kan glömma att du lämnat mej.
Jag kan sitta på min måne och göra vad jag vill,
där stannar jag tills allting ordnat sig

Du tror du vet hur allt ska vara,
du vet när allting passar sig.
Du lyssnar ej när jag ska förklara hur jag känner mig.
Du bryr dig inte om mig mera,
och det har tagit mig så hårt.
Du kan väl aldrig acceptera att nå´nting är svårt

Jag vill ha en egen måne som jag kan åka till,
där jag kan glömma att du lämnat mej.
Jag kan sitta på min måne och göra vad jag vill,
där stannar jag tills allting ordnat sig


Var har hänt med mig??


Jag saknar dig varör lämnade du oss... Nu när allt käns tufft varför finns du inte här?? saker man vill söga dig men det går inte.... När mitt liv inte alls blev som jag ville var fanns du då? Att det kan kännas så tomt så många år senare det är tufft.. Jag saknar dig något fruktansvärt mycket.


Mitt liv känns hemskt för tillfället.. Min värk hindra mig helt och hållet och inte nog med nervskadan så gör även vänster sidan ont. Man undrar om det kommer bli någon skillnad eller bara värre.. Jag har varit begränsad länge men detta tar hem allt vill jag lova. Jag orkar inte mera med allt det är inte lätt att vara glad och smile när man alltid känner sin smärta. Men det är väl så det skall vara tror jag eller nått.. Hoppas på någon timme sömn inatt behöver det det var länge sen nu..

Ovido - Quiz & Flashcards