sofies88

Alla inlägg under mars 2012

Av Sofie - 24 mars 2012 22:30

Då är man hemma igen och packa om och skall åka på måndag igen tillbaka till uppsala ihop med min mamma.. Vi har varit en vecka i uppsala och den veckan har varit tuff och väldigt intensiv.. Mycket tuffare än vad jag trode från början att det skulle vara.. Jag tillhör en grupp som består av 4 olika tjejer som kommer lite från hela landet;) Jag och en av tjejerna har fått väldigt bra kontakt med varandra vi har smyckes intresse bägge två så det gör saker lite lättare:) Vi har mesta dels haft mycket föreläsningar och till och med läxa.. Kommer berätta lite mera i veckan som kommer. ville bara att ni skulle få läsa nått av mig i alla fall men nu skall jag stänga ner för idag....

Av Sofie - 4 mars 2012 16:38

Denna veckan som har varit har det hänt en del både positivt och negativt.

Det positiva är att trots att jag låg i feber och annart så körde pappa in mig och ahn till k-na till ett möte med Försäkringskassan och det gik jätte bra. Att träffa sin handläggare var inte helt fel kan jag nog säga det var jätte skönt. Sen hela helgen har det varit helt underbart väder, så man har varit ute en massa men pga att min värk är tillbaka på grund av att i torsdags tillbringade jag hela förmiddagen på vårdcentralen för att ta bort min smärtstimmulator:( Jag hade feber och ökad ryggsmärta så Uppsala sa att den skulle ryckas omeldebart. Och sen är det bara att fortsätta med pencelin i 10 dagar till för att jag har nått skit i kroppen:( Varför skulle inte det med hända det var bra timat eller nått.

Idag har jag haft en mys dag med dottern hon älskar att mamam sin är hemma och det visar hon på många sätt.. Vi har bakat och vi har gått till en lekplats ett par gator bort och kollat läget och hon har blivit så stor att hon klarade av att gå helt själv. Tien har duktigt runnigt iväg. När vi bakade muffins innan så var hon så jävla söt och hon räknade måtten poch vispade för fullt det var ju jätte kul tyckte hon. Sen blir det skönt för mig med att hålla henne sysolssat på mitt vis och att hon tycker det är kul skadar ju ej:)

Igår somnade vi ute både dotterna och jag nerbäddade under en varm pläd men vad mysigt vi hade det i solen.

   

Min mellan period går fort det springer iväg för fullt och det är mycket besvikelse på sig själv. Jag skall gå 4000-5000 steg om dagen men pga feber och infektion har inte kroppen klarat det och det är en besvikelse för mig. Har kollat upp lite och det är detta med mamma barn gymnastik det är något jag hade velat ha ihop med dottern för att få lite egentid utan pappa och det har jag tagit redan på tid och plats:) Så lite läxa har jag allt gjort.

Men det är en del som saknas som jag inte har gjort och det känns inte allt för bra:(


Under morgon dagen skall jag sätta mig ner och planera lite hur dessa två veckorna som är kvar skall se ut i största hela med lite allt möjligt vad det innebär. Jag skall få känna mig hjälpsam och hjälpa sambon strycka gardiner in till sovrummet och vardagsrummet:) Julgardinerna i sovrummet behöver nog komma ner.. Sen när han kommer hem är det fullt ös med att städa rikigt men jag skall se hur mycket jag orka och klara på egenhand under dagen. Ska göra lite faktist för jag tycker det är kul att få iordnign och inte leva i damm...


Det är så skönt att vara hemma och att känna att man klar det. Den känslan för mig går inte att beskriva. Helt underbart.. Nä nu har jag skrivit en del och det kommer mera i veckan samt lite bilder på min uppsala resa och på teststumulatorn jag hade:)


HA en fortsatt trevlig vårdag på er för det skall jag ha i alla fall:)


Ovido - Quiz & Flashcards