sofies88

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Känns inte bra med hemttjänsten.

Av Sofie - 22 januari 2013 13:52

Idag är det sådär med mig känner mig lite smått skakig och öm i hela kroppen. Ljumskarna har varit jätte tufft nu ett par dagar igenL Men man är så van nu att man har bra och dåliga dagar. Jag vill inget annat än komma igång med något nu. Igår var jag jätte arg allt detta med hemsttjänsten och hur lite de tänker hjälpa mig och när jag ringer bistånds hanläggare så är allt helt annorlunda.. Allt det praktiska med rullstolen när man skall iväg och tider med mera allt känns helt upp och ner vänt. Det är inget med hemttjänsten som känns att detta kommer att bli bra. Jag frågade även vem som ska hjälpa mig om jag är iväg och kroppen inte orkar längre men det var ju inte deras ansvar det får jag allt lösa själv.  Och detta nonchalerade gör att man blir frustrerad. Man kommer väl få magkatar på detta med allt som är att lösa. Jag vill inget annat än att bli bra. Men alla skall snabba på den hela tiden. Men de fattar inte hur jag mår av det. Nu har jag så mycket som snurra i huvudet och allt hamnar på sambons axlar.. Det är upp till han att lösa det annars fungera inget. Att lägga ännu mera på han känns för jävligt. Men han har ju inget val annars fungera det inte alls för mig.

Man sitter här och väntar på att träningshjälpen skall komma sen skall jag försöka fixa så att maten är klar tills sambon och de kommer hem. Men gud vad sugen på fruktsallad jag är. Hoppas att min älskling håller med om att äta det idag. Nyttigt är det ju så det är ju bra på det sättet.  Måste även få hjälp ner i källaren för att packa ihop mina badkläder tills badet i morgon så då skall jag ha chafförshjälp ner från trappan och in till sjukhuset sen även samma prosedur när jag skall hem. Ne nu skall jag transportera mig in i framför tv och väntar på hemttjänsten.

 

saknar min lilla älskling så:)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 11 april 2013 07:06

Har fått veta att smärtrehab fortfarande inte vill hjälpa mig med att komma igång och jag behöver den intensiva träningen under ett tag för att kunna komma längre fram i allt. Så igår satt jag och ringde lite blev ett samtal till förtroendemännen som...

Av Sofie - 26 mars 2013 13:56


Nu har jag inte skrivit på ett par dagar igen..    Här har det varit mycket vi har varit sjuka och jag har försökt att ta tag i min träning för nu vill jag att det skall börja hända mera.. Jag måste se till att ta mig upp dåliga dagar så jag in...

Av Sofie - 13 mars 2013 14:45


Varför är det så att när man redan är dålig så åker man på mera skit..  I torsdags kväll satt jag som vanligt i soffan med familjen och helt plötsligt hugger det till i bröstet och andningen blir svår.  Andningen blev allt annart än lättare så det ...

Av Sofie - 5 mars 2013 13:35

Jag älskar min man och dotter över allt annart här på jorden. När vi flyttade ihop 2005 fick vi ett par  tavlor av svärmor som hon broderat till oss och nu är de helt rikigt:)     2004- 02-12     2009- 06-09     2013-02-09 blev...

Av Sofie - 3 mars 2013 15:02

Helgen har varit toppen fin skönt väder och mycket luft!! Fredagen åkte jag och en kompis till stan och bara strosade ihop med min dotter och rullstolen. Min flicka fick en massa fina kläder av henne och var så mallig;) tog en lunch på stan som best...

Ovido - Quiz & Flashcards