sofies88

Alla inlägg under april 2011

Av Sofie - 25 april 2011 22:23

Vilken underbar påsk/ lång ledigt det har varit. Min lilla ängel och jag köpte lite blommor och planterade för fullt här hemma så fint med lite färg allt;) Sen var vi nere på hos en kompis i torsdags på hans jobb och gubben fixade sina extralyse på lastbilen;) kvällen slutade med att vi beställde pizza;) Fredagen fullt ös på allt vi donade här hemma för fullt med lite av varje var hos ett par kompisar en sväng sen avslutades dagen med middag hos svärmor med familj helt underbart. Lördagen fortsatte det att fixa hemma mer blommor köptes och planterades så fint så;) en kompis kom och gubben hjälpte han med att koppla in stark horn;) jag målade däcktext på min älsklings lastbil tufft med värken att klara av det men men det går i mitt tempo. Gav mig fan på att ta en runda i med tösen i vagnen med nu jävlar men 15 min inte längre gick. Kvällen blev vi hos ett pst kompisar gubben hjälpte te med hans ena bil så det var meckande för fullt..Söndagen var en nästan ren hemma dag. Fixade med allt möjligt ute jobbade på solbrännan lyckades bränna mig med... Hade svärfar med familj hemma på lite korvgrillning:) sen bara en lugn kväll själva. Min kropp bara värker varit allt för mycket att farandes dör mig mår skit...Idag måndag har jag försökt ta det lugnt har varit hos min syster en sväng och hämtat lite färg te min sötnos bord som skall fixas på ett tufft sätt:) sen kollade vi när gubben jobbade han körde truck och självklart skulle liten med åka med viktig. Blomstemera Gav bort påskliljor så vi passade på att ta några te både mig och mamma min. Så mer att plantera blev det;) åkte även ut en sväng te mina föräldrar och tog en kvälls fika. Nu är det sova för mig ont så fruktansvärt. Men man är nog van.. Så mycket man vill kunna göra men kroppen skriker ifrån.. Blir lugnt i morgon under förmiddagen och eftermiddagen blir det bk kurs och utvecklingssamtal med tösen intressant vårt första jippi;)   

Av Sofie - 21 april 2011 07:05

Vilken jobbig natt... Vi kom sent i säng igår. Gubben gjorde lite papper och jag försökte få dottern sova hon med somnade sent med. Jag målade en hylla i källaren när hon hade somnat. När man var klar hade man både lyckats trampa i färg locket varför inte klantiga mig. Så ny duschad och fräsch hoppade man i säng;) så skönt att sova om man fått göra det. Dottern har varit jätte jobbig hon har varit jötte ledsen och inte velat vara kvar i sovrummet precis som att hon har drömt och våga inte somna om... Har varit uppe sen 04.30 i morse....... Är as trött men lyckas inte vila. Min kropp mår inte allt för bra jag har jätte ont och nu börjar sjukskrivningen gå ut har en tele tid idag te läkaren och det skall bli intressant vad hon säger.. Jag kan knappt sova på högersidan för att det gör så ont i och ryggen har börjat ömma men enligt rönken är det inget..   Hoppas ni får en trevlig påsk. Jag hoppas min dotter piggna till riktigt så hon orka med sig själv.. 

Av Sofie - 19 april 2011 21:47

Så skönt att vara hemma igen. Jag och dotterns blev inlagd på barn igår.. Hennes tillstånd blev sämre hon spydde upp även vätskan oh att hon hade minskat 1,5kg på ca en veckan. Men hon var för pigg för att få dropp eller slang i näsan.. Men de ville behålla oss på observation på barn i Karlskrona över natten. Gubben blev inkörd av en kompis så han kunde ta hem bilen man vill ju inte att den står där inne över natten när man inte ha någon koll.. En komisk sak med att dottern blev inlagd var det att hon hamnade i samma rum som hon låg i vid 3 månades ålder för rs virus. "utklippan" men denna gången var det inte lika lätt att hålla liten stilla och så det var ju jobbigt att vara där;) vi blev utskrivna vid 11 och vi tog oss hem via promenad och buss. Skönt att kunna komma hem snabbt man ville bara hem kan jag lova har knappt sovit i natt helt färdig är jag orkar inte med att knappt sova.. Visst känns det i min kropp att jag gått en massa men skönt väder gör en piggare. Sen lärde vi känna en annan mamma och hennes lilla bebis. Vi tog sällskap och pratade alltid trevligt att lära känna nytt folk. Vi bytte nr så det blir nog en fika snart när ens barn är friskare. Ne nu blir det sova så man orkar natten och morgondagen. 

Av Sofie - 18 april 2011 16:52

Varför skall livet vara enkelt?? Är det inte en annan som mår skit är det sjuka barn. Min lilla fis är sjuk och har varit det sen i onsdagskväll.. Hon har troligen maginfluensa;( så första natten var riktigt tuff för oss alla tre hemma. Fattar inte att hennes far klarade det han som är kvack magad;) men sen började hon piggan till sen vände det igen. Nu är det tredje gången det vände.. Så man sitter inne på barn i kalskrona och väntar på läkaren skall komma igen har redan varit här inne och vänt tufft värre kom te citygross rundellen sen var det bara att vända in igen då kom även glassen upp på stackarn... Just nu ligger hon i sin vagn och sover kan ju ta ett tag till vem vet man kanske blir inlagd på observation men det är ingen fara för mig nu vill jag att någon piggna till detta är tufft ändå på alla kanter för oss alla.. Älskar min familj

Av Sofie - 8 april 2011 22:59

Fy fan vad ont och trött man kan vara. Jag ha varit och opererat ett nageltrång på vänster stortån så att hoppa på kryckor på höger ben är väldigt tufft men jag fuskar känner jag för min kropp kropp klara inte det..... Men det är ju så har man ont så är det självklart där man sparka i konstaterat. Tack mamma för att du följde med han var väldigt speciell som även du tyckte;) han hade inte änns handskar på sig och det gillade jag ej! Han var väldigt opersonlig och allt skulle gå så fort.. Nu pulsera hela tån och det gör ont. Men nu blir det sängen för min familj som gäller. Hoppas på en bra helg och lite sömn. 

Av Sofie - 7 april 2011 06:43

Jag bryr mig inte om vad folk vet har hänt eller inte! Allt slutar ofta att jag bli ledsen jag men jag tänker inte bli sårad mera så att glömma och förlåta går inte alla gånger.... Jag tänker vara självisk och tänka på mig och min familj i många fall. Men passa det inte behöver man inte låssas bry sig heller! Är så trött på att ta åt  mig hela tiden alltid bli sårad och ledsen! Mitt liv är inte lätt att leva alls för tillfället det är mycket som gör saken jobbig men man ser vilka som finns. Denna veckan tog jag mig i kragen och ringde både helsingborg ang remissen som är skickad vidare till Ängelholm.. Och de kan inte säga nått mera förutom att innan maj blir det inte kan bli under maj månad...  Sen ringde jag te försäkringskassan och min sjukskrivning är godkänd;) så skönt sen bli det möte med alla parter för vidare behandling... Allt det är en väldigt laddad dag idag! Saken gjorde inte bättre att inbjudan till min systers bröllop kom men den är adresseras te fam gubbens namn och efternamn och det var pricken öve i ett idag varit så kännsligt nu!  Sen att det står klädsel kostym gör inte saken bättre min kille och jag har inte de pengarna att handla han en kostym för ett tillfälle glöm det vi fungera ej så.. Så han vill inte/ säger att han tänker inte gå... Och det känner inte jag heller för för allt alla pratar om deras dag;( och det känna som det är viktigare för att min släkt med ett bröllop än vad det var när jag fick barn... Idag väntar en lång dag med mycket lugn... Köra en kompis om en stund till magnetrönken sen lämna dotter på dagis hem blir hämtad sen är det mig de skall tänka fast i Karlshamn och lugnande få de allt ge mig jag har redan panik för det jobbigt. Hoppas bara min mormor förstå att jag tycker detta är jobbigt.. Så inte hon tycker jag är löjlig men men...

Av Sofie - 2 april 2011 13:50

Jag kan lugt säga att jag kommit in i en depritions fas som det bara sjunger om. Känner mig alltid ledsen och vet inte varför.  Det är mycket som känns fel,mycket jag vill men orkar inte med. Jag ställer många krav på mg och omgivningen konstanta tjat är påfrästande.

- Allt detta hur går det det måste finnas nått de kan göra.

- Kom igen börjar träna börar röra på dig

- Alla måsten

- Badet........

- När skall du börjar jobba / med vad?

- När kommer det ett syskontill er flicka??????

Det är skit jobbig att få de frågor/ utrycken. Jag vet itne längre vad jag skall svara hade jag vetat det hade jag känt en lättnad.


Känner mig duktigt som en dålig mamam och sambo.

KAn inte göra det jag vil med min dotter. Och nu börjar hon komma in i trtsålderna att hon kräver mycket men jag orkar inte alls ycket med detta bråket har inget tålamod. Ibland känns det som om jagbara vill stänga in mig och inte komma ut alls längreför tålamodet finns inte där.. Jag baa säger nej konstant till flickan men det har gått så långt att hon inte längre lyssnar på mig när jag säger till henne att det är nåtthon inte får göra. Och det har hennes papap komenterat att jag inte skall säga nej så fort det är nått utanförklara för henenvad som hon gör fel. MEn det är itne det lättadste..

Jag vill värkligen bli bättre nu så även mitt liv kan börjar ljusna och det är på många sätt.. Vill få igång träning och konditionen kunna dansa och kunna röra på mig . Ta en runda i vgnen med tösen. Orka med att stå på mig när det är nått...


Ibland undra man vad man har sina vänner det är inte många som finnsdär när amn har det jobbigt. Känns om många undviker hur det är med mig. Det är tufft. Jag orkar inte alls finnas där för alla som behöver mig hur mycket jag än vill. Vill orka med mitt liv ochallt ad det innebär. HAr undvikt länge att hälsa på mina föräldrar för jag orkar inte med när alla vill leka och busa med mig jag vil så hemskt gäran kunna det men jag orkar inte jag gör de bara besvikna på mig.. ochdå undviker jag dethelt istället. Jag hoppas att min familj och syskon vet att de betyder mycket för mig även att jag inte visar det förtillfället så bra. Jag ställer aldrig frågan hur det är med de men de får ständigt höra mig gnälla på hur ont och hur jobbigt allt är..

Av Sofie - 1 april 2011 23:11

Detta har varit en tuff vecka många tankar som snurra och mycket ångest på allt man inte kan och alla som sviker en! Jag vet inte varför ibland det känns dom det är jag som gör felet! Men jag vet inte längre hur jag skall tänka och göra känns som jag alltid kommer att såra någon. Nån kommer alltid att hatar,älskar,se upp te mig, m.m vad jag än gör.. Jag har fortfarande inte fått besked av försäkringskassan om min sjukskrivning är godkänd mars,april och det är tufft att inte veta och tanken om de inte är det blir jobbig min kropp är inte redo att jobba på något sätt. Har denna vecka varit ännu värre med värken i ljumsken många rörelse är tuffa fattar ej varför klara inte stå för länge för det gör ont;( vill kunna bli bra nu för jag har ett liv jag vill kunna leva och ja det kan vara så att jag har höga krav med men jag är bara 23 så det får man mitt liv ska som sant bara ha börjat och många gånger vill jag bara avsluta det....  Tufft att inte kunna göra det man vill i den utsträckningen som jag vill. Jag känner mig instängd och det var så sätt skönt med rehab att där kom jag ut på ett annat sätt och allt fanns på samma ställe men varför ska det vara lätt för en det är väl onödigt! Veckan som kommer är mycket planerat. Kurator, sjukgymnast, bad, rönken av rygg och bröst, läkare angående nageltrånget på vänster fot;( för mycket inplanerat kommer vara helt slut X5 känns det som samtidigt som man skall försöka ha ett liv med... Men Ne nu ska jag krypa te säng för någon timmes sömn hoppas jag på börjat sova as dåligt typ 2-3 timmar Max och må illa igen! man vrider oh vänder sig samtidigt som man är as trött!!!!!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards