sofies88

Alla inlägg under maj 2012

Av Sofie - 26 maj 2012 18:01

Ja nu har man varit hemma i en vecka och det känns så skönt vist är det jobbigt att inte man få göra som man vill med armarna och händerna över huvudet.. Men jag tycker det är drygt att inte kunna göra det man vill göra.. Jag vill kunna göra en massa här hemma men visst 8 veckor är inte allt så farligt jämtemot hur det har varit nu innan..

Jag har fortfarnde min smärta och det är jobbigt det smärtstimulatorn gör är att stimmulera smärtan så jag slipper äta medeciner för det är ju inte det optimala vid 24års ålder så det går på rätt håll i alla fall.. Det gäller bara attt jag hittar vad jag vill göra med mitt liv för nu är det egen rehabilitering på hemma plan som gäller att se till att man gör saker man ej gillar.. Det jag längtar nu efter är att få köra bil och att man skall kunna klara av det. Det är en frihet att kunna köra bil på många plan.

Idag skall sambon göra grillad kyckling och kött te mig det gillar jag skarpt. Aldrig fel och så gått:)

Idag har dottern och jag gått runt kvarteret hon cyklade brevid mig så mysigt, gäller att ta vara på tiden när man orkar.. Det är jobbigt för jag blir helt fördig men det är värt varenda minut av tiden med henne..

   

Jag älskar mi dotter och min blivande man så:)

Av Sofie - 23 maj 2012 14:53

Jag är hemma igen efter operatioen i uppsla och inte nog med det så idag blir man 24 år och känns ovärkligt att man har redan varit med om så mycket.. Men familjen är det jag känner jag är så glad över att jag har.


Gabriella sång så fin text och så det stämmer in..


Det är nu som livet är mitt
Jag har fått en stund här på jorden
Och min  längtan har fört mig hit
Det jag saknat och det jag fått

Det är ändå  vägen jag valt
Min förtröstan långt bortom orden
Som har visat en liten  bit
Av den himmel jag aldrig nått

Jag vill känna att jag lever
All  den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara  låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se  hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel  jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag  levt mitt liv
 

Fick ett jätte roligt samtal från min mormor hon frågade  hur det var att bli 23år?? och då svarade jag att det har jag jag varit i 365 dagar.. och hon trodde mig inte:) 

Nu börjar nog hon bli gammal allt.. Men det är kul när hon inte ger sig:)

Av Sofie - 19 maj 2012 17:50

Nu sitter man på hotellet en runda här i Uppsala med mamma:)

Kroppen känns sådär. Bra i ljumskarna och knäet har bara blivit bättre och bättre. Men det känna att de har varit inne och rotat i ryggen det svider och bränner där de gjort pacemaker dosan. och så klantig man är så kommer man ju åt varje gång man dra på sig kläder och stötter hela tiden till det.. Men det är nog bara en vane sak det blir bara bättre i alla fall.

Jag och mamma bara njuter av tiden här nu. Vi har idag varit inne i domkyrkan som inte ligger så långt från hotellet. Vad fint där inne var det var en häftig händelse.. 

 

Av Sofie - 17 maj 2012 16:51

Nu är man tillbaka i Uppsala och har varit det sen i måndags för en ny vecka som bara var i tre dag men är kvar i Uppsala tills på måndag.

Jag har ny fått en pace maker mot särta inoppererad i ryggen så kroppen känns som jag blivit överkörd av en bulldoser eller nått.. Man är lite mörbultad. Men de tänkte till under op så jag har fått ett batteri i pacemakern som går att ladda upp med hjälp av yttligare en väska till med en massa saker jag skall koppla ihop för att jag skall kunna ladda mitt batterei men som tur väl är det trådlöst så jag kan röra mig under tiden den laddar:) Men häftigt  var tekniken går framåt.. Hela tisdagen gick åt vad att ligga på operation och på den andra avdelningen. Men det var värt att hoppas jag när rygg smärtorna har släppt lite till..

Nu har jag gjort mina 5 veckor här i uppsala nu är det bara egen träning på hemma plan som gäller och det kommer bli tufft men jag kommer att behöva stöd och så från nära och kära men det kommer jag att få.. Nu skall jag se till att själv känna mig lyckad. Inte vara så hård mot mig själv och att vara glad för det lilla jag kan göra...

 

Saknar min lilla skrutt....


Att bo på hotell med mamma är lyx:) nu är det en massa lung och tv tittade för min del som gäller.. lite fönster shopping blir det nog allt med hoppas på fint väder:)


Jag sitter här och lyssnar på min mamma när hon läser upp en massa onödig fakta och så säger hon att öron och näsan slutar aldrig att växa på en människa någonsin. ÄT aldig macdonals då måste gå 7 timmar i sträck för att förbränna det.....  Hon är inte som alla andra hon är lite knäpp.. Hon har lyssnat för mycket på min näst äldsta lille bror..

Jag kommer nog ha ganska kul denna veckan som detta är nu.. Gaska kul att lyssna på henne..

TACK mamma för att du följer med på denna resan:)

Av Sofie - 3 maj 2012 20:15

Idag har jag börjat dela ut inbjudan till dotterns 3 års kalas:) Blev ett stopp hos min syster och pratade lite rikigt trevligt kan jag säga.. Och vad fint de hade fått det nu. De hade gjort om ganska mycket och sen skrattade jag åt deras lilla hundvalp som går och rycker upp det hans husse planterat i landet... Han är så söt.


Sen gick jag en runda på totalt 3,4 km och i solen. Det resulterade med att jag blivit ganska röd och brönde mig lite om axlarna och så.. Men jag behöver lite färg så är det.. Blev en is glass ute i solen lite med en bra stund så det kan ju varit et med som gjort att jag är så röd.

Har även fått pratar med min a-kassa för att reta till uppgifterna som de hade men nu är det rätt.. Så det har blir bra.  Blev så chockad när jag inte fått någon räkning av de och de resulterade att det var så att jag har betalat in för mycket i två månade så nu får jag tillbaka det:)


Idag fixade sambon och hans chef sand till dotterns sandlåda och hon blev jätte glad när hon kom hem hon satt där hela tiden när vi var ute och det var jätte mysigt att se.


En kompis var här uppe och vi grillade och åt gått det var rikigt trevligt.. Grillade kätt, revben och till det hade vi bröd, sallad, potatis klyftor och potatissallad. Så nu är man rikigt mätt sen en bra stund till backa..

Dottern var dock rikigt trött.. Hon somnade direkt när kompisen hade åkt.. Så det gick undan  kan man säga.


Jag är så stolt över min lilla tjej hela denna veckan har hon varit blöjfri hemma hon är så duktig och ingen olycka har skett hon springer fort in på pottan..


Jag kämpar på så gått jag kan med denna smärtan det är jobbigt jag har fått många utbrått för mig själv. Känner mig så dum för jag vill göra en massa som jag inte klarar och det gör mig så frusterad. Men det är bara att kämpa på det är tufft att trappa ner medecinerna jag har så ont att det är sjukligt till och från men jag får hålla mig igång för att vara distraherad på sitvationen det är inte långt kvar nu tills det blir ny resa till uppsala och planerad op. Jag håller tummarna att jag kan orka med lite mera efter det.

Sen börjar den tuffa rehaben att komma tillbaka till allt med vad det gäller att komma igång med ett normalt liv med jobb och bilkörining med mera.. Men rom byggdes inte på en dag så det är bara att kämpa på. Jag vet ju vilka som stötta mig och finns här fäör att störta mig.

Jag vill så mycket mer allt och det är bara att jag måste lära mig själv att inte vara så hård mot mig själv. Jag ställer tuffa och hårda krav på mig själv och det är kämpigt jag vill så mycket mera med allt än vad jag kan .. Men innerst inne finns det ett jävlar i namma och det skall fram igen nu ör det slut på att folk kaan trampa ner mig och att jag hela tiden tar åt mig av löjliga saker som egentligen man inte ska bryr sig om...


Jag har varit hemma ca 15 veckor sen sommaren förra året resten har varit tid jag har spenderat på sjukhuset och det är inte lika kul.


 


Nu skall jag ha en trevlig kväll och hoppas på att vädret är hyffsat i morgon så man kan ta en mysig morgon runda när solen inte är allt för stark..

Samt måste jag ta och dubbelkolla lite med Uppsala vad det gäller mina smärtstillande medeciner, samt min mat dagbok för att höra vad de tycker alltid lika kul.


Tack för att ni följer mitt liv som inte är en dans på rosor..

Av Sofie - 2 maj 2012 20:23

Idag har jag varit i karlskrona och haft samtal och tränat i bassängen samt träffat en arbetsterapeft som jag hade under mina 90 dagar på kirurgen. Det var jätte kul att höra att hon såg skillnad på mig att det har gått snabbt framåt att jag såg gladare ut nu än vad hon har sätt mig.. Jag har även "tränat" i bassängen haft avslappning i varmt vatten helt underbart kan jag bara säga.

Sen fick jag göra så idag att jag fick åka färdttjänst in till k-na och hem men det fungera det med..

Annars har det varit en hufsat lugn dag jag har gjort klart korten till dotterns barnkalas de blev super fina jag är nöjd jag kan bara jag vill..

Sambon och dottern har klippt gräset här hemma så nu känns det som om sommaren är på g:) De var helt underbart söta mina små änglar:)


Och det bästa med denna dagen är att mina nya glassögon finns på optiken att hämta JIPPI blev så glad av att få det smset:)

Ne nu skall jag se på tv med sambon dottern ligger och sova som en stock så skönt..

Ha en trevlig kväll på er:)


Ovido - Quiz & Flashcards