sofies88

Alla inlägg under december 2010

Av Sofie - 27 december 2010 08:40

God jul på er alla nu är vi redan inne i mellandagarna och snart är detta året slut kan inte rikigt fatta vad tiden tagit vägen..

Här hemma är det mycket som har hänt vill jag säga.

Dottern min har blivit så stor och pratar som bara den men om man försåt allt vill jag inte påstå.:)

Sen har vi haft fukt killa hemma och kollat på ena vöggen där jaghittade mögel och det var bara ytligt vilket jag är tacksam för. Det går bara att tvätta bort och det kändes bra.

Min rehabiliterig ja vad skall jag säga det är mycket som inte blev som jag lovades från början.

Nu efter nyår så blir det att börja träna som bara den eftersom kylan påvärka mig så mycket blir det att gå på motionsbandet minst 5 ggr i veckan. Sen väntar jag på att sjukgymnasten skall ge mig ett bassängkor så blir det träning där varje vecka 1 ggr. och det är skönt attt göra det.

Jag och gubben skall tillsamans hjäöpas åt med att ta tag i liven. Ocha llt vad det innebär med mat, träning och umgås och ha kul. För nu är det slut på flåti och fet mat nu måste vi äta riktgit. Så man orka med allt man skall.

Så idag började morgonen med en kopp te och två knäckebröd samt en apelsin te frukost och lillan fck lite gröt. Det var början nu skall jag se om jag lyckas få i mig minst 2 liter vatten dagligen .Samt om vi skall ta en liten runda med vagnen men det är så mycket snö så jag har inte bestämt mig rikigt. Har lite ont idag så det blir nog en hyfsat lugn dag. Imoron blir det att åa till stan en sväng och gå i affärer tror jag vill ha något nytt te nyår. Sen skall jag kolla på ny jacka och tärmosbyxor samt vantar. Så vi får se om jag hittar något bra att ha för på kvällen är det uppsjut så då skall vi kolla på smällare i stan hoppas lillan tycker det är lika kul detta året..

  

Ne nu blir det att lägga undan datorn och busa lite med dottern. Samt slänga in lite tvätt.

Av Sofie - 9 december 2010 09:47

God morgon alla bloggare!

Idag är det redan torsdag men det är inte många dagar kvar till jul nu som det ser ut.. Att tiden springer iväg så det är sjukt vill jag lova. Jag har lämnat dottern på dagis redan det är skönt med lite egne tid och det är en jobbig tid som har varit och lättare kommer det inte att bli vill jag lovar. Jag säger bara det varför hände allt samtidigt. Nu är det två veckor sedan Rehab gänget splittrades och värkligheten började för många av de. Vi var i fredags ute på restaurang ihop och hade en trevlig stund. Avslutning inne på rehab var jätte mysig min dotter var sjuk så hon fick följa med mor sin te Rehab. Vi började med att ha avslappning liggande och det var roliga att även min lilla dotter tyckte det var mysigt att ligga stilla och hon höll på att bädda sin kudde Sen var det utvärdering och hur vi skall gå vidare efter detta.. Och ja det är en riktigt bra fråga jag vågar inte sätta för många mål för man blir bara ledsen när man inte kan nå upp till de.. Men jag skall fortsätta att bada inne i Karlskrona på sjukhuset och sen skall jag sakta men säkert prova gymma med det gör jag hemma i stan för att slippa ta sig till Karlskrona. Sen har jag även sagt att jag vill kunna ge min dotter mera egentid att man tar sig tid för att sitta och leka med henne och jag väljer hellre det än gym.. och nu två veckor senare så får jag säga att lite stolt är jag allt. Jag har mer eller mindre dagligen gett henne egen tid vi har satt ihop ett pepparkakshus , målat, lekt med hennes saker och dansat Och det är skillnad att ge henne den tiden vill jag lova. Sen är det allt annat som även måste göras. Jag vart inne i måndags och badade så det är jag med jätte duktig med jag gick framåt, sidled och bakåt. Sen blev jag tejpad av sjukgymnasten och det var inte lika spännande. Hon gjorde en mera grundlig undersökning och det var allt annat än kul…. Jag har inte känsel i halva ryggen på högersidan och det vad jobbigt att ta tycker jag känns fortfarande tufft.. Hon tryckt aven på ett ställe i ryggen och då gjorde ont i ljumsken som bara den. Så det känns lustigt att man har större område än vad man trodde tidigare. Hon skulle ta det med läkaren också och jag hoppas att de gör en ny rönken av större delar av kroppen för att se lite så det inte är något alvarligare.

  

Jag kan säga så att dessa två veckor som har gått sen vi splittrades på rehab har varit jobbiga man har så lätt för att komma in i gamma vanor och att låsa in sig är en av de för mig.. Jag saknar att ha något att göra. Men det blir kanske bättre när jag får remissen te gym. Då har jag något i alla fall sen beror allt på lite med vad som händer på fredag på ut mötet inne på rehab. Om jag blir godkänd sjukskrivning av försäkringskassan ett tag till eller ej.. För som allt är nu är värken mer aggressiv och jobbigare.. Det är inte kul alls och med de klarar jag inte av att sitta och jobba..Men men det är imorgon jag får veta lite mer av vad de säger.. så lite nervös är man allt vill jag lova. Hoppas att det går bra och att det löser sig.

Tack för mig..

Ovido - Quiz & Flashcards