sofies88

Alla inlägg under april 2012

Av Sofie - 30 april 2012 17:46

Idag är det ju Valborg och det innebär att min lille bror fyller 9år idag.  Han blir en stor kille helt enkelt.

Han är en så omtänksam bror så. Han skickar och spelar med sin syster för fullt:) Alltid lika kul när ens bror skrier hur är det med min lilla syster. GRATTIS GUBBEN på din stora dag hoppas den blir vad du hoppas på.


Idag har jag för fullt hållt på att gör egna inbjudningskort till min lilla prinsessa som snart blir tre kan inte fattar vad tiden tagit ivägen alls.. Känns som hon kom till oss igår typ och nu är hon en stor tjej som håller på för fullt att potttränas här hemam för fullt hon är ju en stor tjej som hon själv säger hela tiden:) Nu tjatar hon dagligen om att hon vill ha en egen gungställning rutchekana och lekpark hemma.. :) Denna goda tjej hon vet allt vad hon vill. Så vi letar flör fullt efter en kombinerad tror vi i alla fall. Som hon skall få av sin mamma och pappa i 3års present.


Jag fick ett sms idag attmina nya glassögon hade kommit till optiken så spännande nu skall det bara komma in pengar så jag kan hämta de med. Jag har ett fruktansvert strul med försäkrinsbolaget för min sjukskrivning. och det är vidare skickat nu till en annan avdelning. Så det  kommer att ta ett par månade till drygt så in i bomben att allt skall ta sådan tid när det gäller nått..


Jag märker av att jag börjat trappa ner en massa medecner inför operationen det är jobbigt och man känner sig ständigt ledsen och besviken på sig själv. Inte nog med det så skall man även ha växlande värk mellan höger och vänster ljumske.  Att sitta stå gå ligga allt är problemför tillfället så det är många micro pauser. Men man vet ju att det kommer troligen bli bättre med att medecinerna kommer ju vara borta från kroppen sen att det är kämpigt att trappa ut saker man ätigt i snart 2,5 år är ju inte lustigt.. Men viljan till att göra det finns där allt...


Jag har så mycket att se fram emot så det är bara att kämpa jag har en dotter som skall byta avdelning på dagis efter sommaren. hon har blivit en så stor tjej. Sen har jag att planera en massa med mitt liv att komma tillbaka till ett jobb som passar mig och min sitvation. Sen att riktigt kunna komma igång med träning på den nivåen jag vill. Sen sägs det att nästa år fyller jag 25 då får man väl ficka nått för mig och sambon som har fyllt 25 förra året. Ha en stor trevlig fest där släckten och vännerna är samlade under sama tak och bara har trevligt.

Vi alla behöver det nästa år när jag komit igång med mitt liv på ett bättre sätt. Och det finns ju en ljusning till det men jag tycker det är jobbigt när alla tjatar om det. Just nu är det kämpigt och man skall inte fråga emig hur allt går det är jobbigt som det är...

 

Nu skall jag njuta av min familj och bara mysa med den lilla sötnosen.

Av Sofie - 30 april 2012 10:09

Detta är helt ärligt jätte jobbigt. Jag har fått ett par dagar som har har varit jätte jobbiga. Jag har haft problem med att sitta, stå, gå och ligga. Så det är kämpigt men nu börjar dagarna räknas ner för en ny uppsala resa med op av en smärtstimulator.

Smärtstimulatorn kommer inte innebära att min smärta försvinner det är så man kan sluta med medecinerna som är det smärtstimulatorn gör. Smärtan kommer alltid att finnas där men troligen mera hanterbart. Vill bara klargöra detta för att det är så många som tror att allt kommer försvinna med op nämligen.

Jag kämpar mig på dagarna ut och försöker trappa ner medeciner och annat jätte mycket måste snart sluta helt inför op för att det inte skall kunna bli komplikationer. Är jätte glad att min lilla mamma kommer att vara med på operationen det är ett enormt stöd vill jag lova.

Igår var jag och en kompis här hemma och mös med min dotter för fullt. Under tiden våra killar körade saker mellan hemmet och garaget.

Den lilla skulle ha färg i håret så fin:)

Gjorde i ordning kompisen med

 

Förre sminkningen

 

Efter sminkningen jag har sminkat henne:)

 

En trött dag möte med mera men  jag kan även göra mig själv bra iordning:)

 

Min lilla tjej har börjat gunga på dagis hon älskar det nu och det har hon aldrig tidigare gjort:)

 

Ha en trevlig måndag alla ni där ute:)

Denna dagen skall jag njuta av det fina vädret som strålar för fullt och att å bevattningen har satts igång:)

Av Sofie - 28 april 2012 20:44

Jag har ju fått börja trappa ner på en massa meseciner inför operationen i maj. Så nu är det att fortrsätta med allt det andra för att det skall gå väl under op..án märker nu att medecinerna har nog gätt lite effekt för nu när de är borta är det ännu jobbigar... Jag har det jätte jobbigt gör ont att sitta stå gå ligga allt är påfrästning på sitt sätt.. Jag kommer bara att få kämpa på men de har sina nakdelar och sina biverkningar....

 

Av Sofie - 25 april 2012 15:32

Idag började morgonen tidigt att göra sig i ordning för möte med arbetsförmedlingen och försäkringskassan inne på wämö center.

Mötet tycker jag blev lyckat det var villiga att se till att långsamt få ut mig i arbete.

Jag skall genomgå lite tester bland annat för att se vad jag klara av och inte just nu sen är det en starta livet kurs som ev står på planeringen.

Alla ser framemot hur operationen av smärtstimulatorn kommer att gå. Vad den kommer att ge mig för resultat och om jag kan komma tillbaka till ett hyfsat normalt liv jag hoppas på det i alla fall.

Så det skall ske under sommaren nu så då som först kan jag bli inskriven på arbetsförmedlingen och sakta men säkert komma igång med att långsamt börja allt.


Efter mötet så blev det optiken för synundersökning som inte gjorts på 6år:( Men det positiva var att synen blivit bättre på bägge ögonen så ett nytt par glaögonen fick man allt beställa.. Men jag hittade ett par somm jag stormtrivdes i. Så de blev det. Så det känns lyckat.. Tydligen kommer de redan i nästa vecka så det går undan.


Jag har känt mig väldigt snurrig och så eftersom undersökningen var jobbig. Ögonen var inte att leka med men det är ju så det blir. Så man fick åka hem och vila lite efterråt.

Vill att mitt liv ska börja snart och att man känner att man kan göra något jag tycker det är jobbigt att man hela tiden skall känna att det är en kropp som begränsa en till det man vill göra. Sen vad man skall kunna göra sen är nog bara att testa sig fram till det blir nog bara så..

Det är skönt att man har sambon och dottern som ställer upp:) Samt övriga familjen.


Snart kommer familjen hem jag längtar så redan..

 

Av Sofie - 24 april 2012 18:58

Idag har jag varit uppe sen 7 tiden och jag gick ut och gick en runda på morgonen i det fina vårvädret som äntligen börjar komma så skönt.

Sen satte jag mig i källaren en stund och fickade lite med lite papper och börjarde fundera lite kring ett barnkalas som skall äga rum här hemma för min lilla flicka som blir 3 år:) snart. Men jag vill göra egna inbjudningskort pga att jag gilla ju att scrapbooka så det blir lite speciellt tycker jag att man har lagt lite kärlek på de.

Sen blev det att spela en liten stund på datorn lite ro givande tycker jag.

Jag gjorde lunch till mig bara slängde ihop lite nudlar och tog en smörgås till. Så man kan säga att det var enkelt.

Började sedan rensa och dona för fullt i källaren fixade lite  med allt. Jag vill börja få lite bättre i ordning här hemma så manhöll på fullt men det var bara kul att man såg att det blev bättre när man var klar. Men det är fortfarande mycket kvar har även skrivet en lista om vad som behöver att göras här nere för att det skall bli som vi vill ha det i slutändan. Men jag tror det kommer blir bra.

Min sambo och dotter kom hem sent idag och hon berättade att hon gungat på dagis idag hon har aldrig gillat det innan men idag skulle hon gunga för fullt på alla gunger sa min sambo när han hade hämtat henne:) Så hennes komentar när hon berättade för mig var nu måste vi köpa det här hemma så jag kan gunga:) Min lilla sötunge.

 

Idag blev tavlan klar som jag har gjort på beställning hoppas att de gillar den bara:)

 

Hittade ett kort från i helgen som dottern och jag har hamnat på :)

 


Jag skall nu gå upp och fixa min dotter för att kunna lägga henne nu börjar någon bli väldigt trött..

God natt:)

Av Sofie - 23 april 2012 12:04

Igår insåg jag att operationen av smärtstimulatorn börja närma sig med stormssteg.. Inte många veckor kvar och det känns som man  precis kom hem..

Så nu börjar man fundera på frågor man skall ställa till läkaren som operera mig..  ex batteribyte, hur det fungera att gå genom säkerhetskontrollen:)  M.m

Så det är ju bra att man ha någon vecka till hemma innan det är dax igen men som tiden springer iväg går det nog fort det med har jag på känn..

Idag har jag varit ute och gått i det fina vädret det var jätte skönt. Sen har jag lagt ut saker på tredera och suttigt lite allmänt vid datorn det har faktist varit en lugn och skön dag kan jag nog säga.

Nu blir det att släcka datorn och gå och äta lite lunch för min mage börjar villa det..

Sen i eftermiddag blir det att gå en sväng till och Sambon och den lilla underbara dottern kommer hem det skall bli kul så då blir det mera källarnen och göra lite smycke står på listan i alla fall sen om der blir eller ej vet man inte ännu:)

 

Av Sofie - 22 april 2012 15:39

Här kommer bilden jag lovade igår på när lilla flickan red så nöjd var hon kan jag lätt säga:)

 


Mina älskade familj! Dotter och sambo:)

 

Jag har haft en super mysig helg och det har varit jätte trevligt att vara och kolla på lastbilarna igår i RONNEBY och vad rycktet säger kommer det tillbaka nästa år jippi:)

Sen var vi hos ett par kompisar en runda på kvällen det var kul att bara sitta och pratar om gamla mine:)

Ha en bra söndag kväll det skall vi ha med god mat och allt:)

Av Sofie - 20 april 2012 16:23

Igår ringde de från dagis och berättade att våran dotter inte var helt okej hon var orkeslös och ville inte så mycket så vi åkte och hämtade henne. Sen fixade jag en tid pga att det går halsfluss på dagis och hon fått hemsk hosta så kollade jag upp henne om hon hade fått några sådana bakterier men som tur väl var hade hon bara en vanlig förkylning:) Men fortsatt av dagen fick hon vara hemma med sin  mamma och det var länge sedan vi hade den egna tiden det var helt underbart.. Jag fick verkligen chansen att känna mig som en rikigt mamma och ha hand om min lilla flicka.:)

Idag har hon varit hemma och vi tog lite sovmorgon och det märks att man är van att bara ha sig själv att fixa i ordnining för dagen.. Det var ju så att jag skulle vara i karlshamn hos dietisterna och när mamma kom hade vi knappt fått på oss kläderna:) Men det löste sig allt..

Sen har vi bara haft en riktig mys dag efter det med gos i soffan.

 

Så nu blir det att gå ut en sväng med famioljen sambon har slutat jobba sen blir det att kolla när han fixa lastbilen för det är lastbilsutställning i RONNEBY i morgon och han skall självklart ställa ut:) Hoppas bara att vädret godkänner det och att det inte regna det är inte så kul då.. Jag själv tänkte faktist att dottern skall få rida om det itne regna det kan bli kul och då blir det jag som får följa med henne:) Min sambo går itne i nbärheten av en häst han är lite smått rädd för de kan man säga men den lilla gillar det så bilder kommer om det blir ponnyridning för henne:)

Ovido - Quiz & Flashcards