sofies88

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofie - 25 augusti 2012 15:07

Ja nu är man nyopererad igen äntligen fick gallan åka bort.. Åkte in i söndags akut och blev op i måndags.. Operationen tog 5 timmar hade tydligen stenar i gallgången så de fick gå in med kamera via munnen för att få bort det.. Men det sköna är att det kunde ta bort det med 4 titthål..  Men man visste inget om hur eller något om op förrän man vaknade på uppvaktningen. Efter op hamnade jag i bukspottkörtels inflammation och låg i hög feber ,svimmade, spydde  och var helt färdig i hela kroppen.. Fick konstant dropp flera liter för att tvätta ut kroppen. Sen onsdagen blev jag flyttad tillbaka till avdelning 48 där jag tidigare legat i 90 dagar.. Jag fick bra äta flytande, sen purre mat idag först fick jag äntligen prova äta vanlig mat så gått kan jag lätt säga även att det var sjukhusmat.. 
Jag blir kvar ett par dagar till för att kroppen skall få hämta sig.. Men det är skönt att man blir piggare och att man känner att man går på det hållet..
Man undrar när man skall få känna att allt går bra utan en massa hinner längs vägen men men man är ganska van vid det här laget känns det som,.  Igår var sambon och dottern här och mös en stund med mig:) som man saknar de skönt att man skall snart gå komma hem..

Av Sofie - 19 augusti 2012 10:55

Ja då har det redan gåt en vecka till.. 

Lillan har varit på dagis måndag-onsdag samt fredag.. De första dagarna var hon jätte ledsen när vi lämnade henne men i fredags gick det mycket bättre villket var skönt även för oss.. Så hon börjar komma tillbaka med detta att det är dagis om vardagarna. 

Min svärmor med familj är i turkiet sen en vecka tillbaka de små grisarna. Men vi klagar inte solen skiner som bara den det är så skönt väder ute att det känns som om smmaren bara var lite sen. 


Detta med min galla är litejobbigt kan bara äta sallad och kyckling samt vitt bröd så det är lite smått drygt faktist..  Jag hoppas att det snart dycker upp en kallese till operation av den man kan ju alltid hoppas.. 

Igår var det fullt hus hör hemma sambon höll på med sin bil samt två andra chafförer som höll på med sina bilar. Sen var ju självklart flickvänenn med..Det var trevligt att för en gångs skull var man inte själv som tjej.. Alltid kul att ha någon annan att pratar med.. Så skåne truck show ser man fram emot ganska mycket hoppas bara inte jag får op den veckan. men är det den tiden de har så blir det att man måste ju bli bra... Jag vill kunna äta och börjar få tillbaka mitt liv med allt.. 


Här kommer lite bilder från våran resa till öland.. 

   

Av Sofie - 16 augusti 2012 21:14

Min galla vill inte alls... Klarar inte av att äta något knappt och det blir bara värre... Ny bantningskur sallad och vitt bröd.. Men hoppas man inte får vänta så himla länge till men vi får väl se när kallelsen kommer... Var jätte sugen på nått sött tog en godis bit och där kom anfallet... Spasmofen hjälper knappt heller.. Men medecinen och jag vet jag ju hur det har varit.. Bara och gilla läget..
Jag är nöjd över min går dag rasten jag var helt färdig.. Jag gick bort med dottern nästan 2 km sen lämnade en ledsen flicka och gick vidare till bussen för att ta mig till i-na och först samtal sen in till af och göra klart alla mina prov räknade på ett ungefär minst 15 prov på tid men 3 min per papper så går det undan...
Min dotter har varit hemma idag och myst med sin mamma:)
Vi gjorde kortletter sås och potatis till de och bakade scons och jag åt samlad med grillad hemmagjord kyckling!

Vill ha sådana skor försöker fjäska för sambon;)

Av Sofie - 14 augusti 2012 13:07

Ja nu var det ett tag sedan jag var inne här och skrev och kan säga så pass att det är mycket som har hänt. Både roliga och mycket mindre roliga saker.

Vi börjar med det roliga dottern har haft 6 veckors ledigt och bara fått mysa till fullt. Hon började igår på dagis igen och då var det även ny avdelning som gällde för den lilla damen. Hon var jätte trött när vi lämnade henne så hon blev jätte ledsen tråkigt men sant. Men hade haft jätte kul när vi kom och hämtade henne.. 

Vi har varit på semseter förra veckan tog dottern och jag bussen till öland till min mamma och syskon som var där med husvagnen och mös. Så det blev 5 dagar på öland och bara njuta av att inte göra något. Vi var uppe i byxelkrock och nere vid långe jan så man kan säga att dottern varit på hela öland:) Det var en rikigt härligt att bara komma bort från allt det behövdes lätt.. 

Jag var igår inne på kirurgen och pratade om mina gallstensanfall jag har fått som är en rikig påga... Så nu sitter man i kö för ännu en operation för att ta bort gallblåsan helt för detta är bara drygt på hög nivå.. 

Jag vill oxå kunna känna att något någon gång går på rätt håll och inte då ska det komma andra problem utan att det skall få vara lungt ett tag i alla fall..


Jag har blivit inskriven på AF nu och det var en lättnad att man nu skall få hjälp med att sakta komma tillbaka till att så småningom även få ett jobb det är en rikigt viktig sak i mig i alla fall vill inte vara den som bara sitter och inte gör något i alla fall.. Känns skönt när man har något att kämpa för.. 


 


Och kan väl avslöja en rikigt rolig sak att inom 1 år kommer jag och min sambo att gifta oss.. Kommer inte säga något datum men det skall bli spännande äntligen skall hela familjen få heta samma sak och jag skall få bli av med mitt efternamn som jag aldrig har gillat... 

Ovido - Quiz & Flashcards