sofies88

Alla inlägg under november 2010

Av Sofie - 23 november 2010 07:40

Lördag vaknade jag och lillan upp i Göteborg;) gick upp och åt lyx frukosten med gröt, kiwi, avokado,macka med mera;) sen var det att göra sig i ordning och packa på ungarna kläder för en tripp till centrum! När vi kom ut låg det runt en decimeter snö så för våran del som skulle på julmarknad på Liseberg Lindeberg inte bli bättre;) vi gick en runda på stan det blev att inhandla sig mössa te mig och vantar, mössa, halsduk te Lill damen. sen tog vi en lunch på stan min dotter låg och sov så skönt vill jag lova. Sen var det spårvagn till Liseberg som gällde. Vi var där en stund innan det öppnade men ändå så skönt att bara ta det lite lugnt. Passade på att höna min dotter för hon inte skulle sova för länge. Vi tittade på djur, åkte karuseller och tog en dyr fika med sötnosarna. Det bästa min tyckte om det var all sång på lilla scen med jul musik och dans hon var på lycklig så;) det är så fint när ljusen lyser. Men vi var inte där allt för länge vi var oxå trötta så det blev en pizza med oss till rummet som gällde sen fick flickorna passa på att bada och vad de mös.. Min somnade ganska fort lite trött allt var hon. Det kan jag ju säga att även vi somnade fort;) vi hade en toppen helg i Göteborg vill jag lova det som var jobbigast var resan hem för det var lite strul. Först när vi satt på tåget så kinder ganska direkt att det var ett fel på tåget och att vi skulle åka en extra sväng i Göteborg så tåget kunde ändra riktning. Sen var det byte i Hässleholm som gällde för oss då var det springa till ett annat tåg som väntade på oss där som skulle ta oss till Vinslöv för ytligare ett byte fast till en buss i stället lillan var lite rastlös och jag kan förstå henne ;) det var barbariets mellan Vinslöv och kristanstad så det var därför det var buss en sträcka. När vi hoppades på nästa tåg som skulle ta oss hem var det skönt men sista stoppet innan vi skulle av så mitt emellan de stoppen så bara stannade tåget;( då fans det ingen krafström till tåget så där satt vi en 15 min och glodde mitt ute i skogen... Men det började rulla igen men så surt kan jag lova! Det var skönt att komma hem men Gud vad tomt det såg ut gubben har rivit carporten/ sjulet som fanns. Det har gått undan vill jag lova;) 

Av Sofie - 19 november 2010 09:53

Idag började våran morgon 05.00 upp göra sig klar packa det sista;) sen 06.02 avgick tåget mot Göteborg med byte i hässleholm. Nu sitter vi på direkttåget till Göteborg;) denna helgen spendera lillan och jag ihop med två kompisar i stor stan! Det blir en flicka helg gubbarna är kvar i Blekinge bara vi och barnen underbart vill jag lova;) har faktisk längtat skönt att komma bort lite. Men man kommer sakna gubben. Men man kommer ju hem igen.. Jag är riktigt stolt över min dotter hon är jätte duktig;) aldrig fel med snälla barn. 

Av Sofie - 14 november 2010 14:31

Igår var vi barnlediga det var riktigt härligt:)

Vi lämnade lillan innan lunchen hos hennes farmor. Vi han inte komma förän hennes farbröder satte igång och bygga med brio tågbarna med henne hon sprang och jagade tåget nör det körde:)  Undertiden fixade hennes farmor fika te de. När de satte sig för att äta så passade jag och gubben på att åka vidare vi skulle handla lite inför kvällen. Sen begav vi oss hemmåt.. Det var så tyst och lugnt hemma utan en liten som busar med allt..Passade på att göra mig i ordning duscha sminka mig och fixa hår/kläder det tog lite tid men det var skönt att bara ta det som det kom:) Här spelades det musik för fullt..

Sen blev det förfest i lastbilen för gubben men jag fick vänta tills vi skulle te en kompis i stan. Han fixade mat te oss och jag fick träffa en kompis flickvän för första gången säger bara det vilken underbar människa.

Sen var det LASSE STEFANZ som gälde och jag fick till och med sjunga i microfonen hehe..

Det bev en lång kväll men gud vad roligt vi hade..

Tack alla för en toppen kväll:)

Av Sofie - 11 november 2010 16:49

Idag har det varit anhöringsdag inne på rehab jag hade med mig pappa och sambo in! När vi kom in började det med att anhöringarna och pasienterna delade på sig. Vi hade aktivitet och de information med sjukgymnasten och läkaren. När vi träffades igen var de inte för lyckliga vill jag lova. De hade sött läkarens handgjorda bilder på en hjärna och min sambo sa att det var som att sitta i en skolbänk på nytt;) de var inte allt för imponerade i alla fall! Sen var det lunch vi gick bort te cafeterian och tog en paj ihop vi tre mysigt vill jag säga men maten var inte det bästa man ätit...Sen var det ännu mer information alla ihop och det var med kuratorn och sjukgymnasten inget att hänga i granen vill jag säga! Min kille & pappa blev jätte irriterade eftersom det var inte den informationen de ville ha! Pappa frågade på vilket sätt han som anhörig kunde hjälpa mig men tyckte inte han fick något vidare svar på sin fråga och det kan även jag hålla med om att han inte fick! Som jag upplevde allt var att alla våra fel och brister var värkens fel glömde vi bort var det dens fel med mera! Det uppfattningen fick de jag hade ned mig i alla fall. Vilket blir väldigt fel kan jag bara säga! Så jag är jätte besviken på anhöringsdagen vill jag lova. Synd att det inte var på vika sätt de kan hjälpa mig och inte om skillnaden mellan man och kvinna! Jag hade hoppats på att detta skulle hjälpa mina nära hur de skall kunna hantera och hjälpa mig! Men tyvärr inte något bra svar på detta! Just nu sitter man i soffan med dottern lekandes runt en. Gubben fick fortsätta jobba när vi kom hem och självklart en längre resa kom in;( så han blir sen idag! Men det blir att ta en lugnt med lillan en stund. Kanske en runda och se hur jag kan göra i källaren vill få mitt skrivbord på plats så jag skall kolla om jag kan förbereda kanske;) men det blir om en stund!

Av Sofie - 7 november 2010 13:47

Denna helgen har vi hållt på hemma i källaren! Vi var på ikea förra helgen och handlade en massa saker som skulle upp i kälaren bland annat ett skrivbord te gubben så han kan sitta i lugn och ro med alla sina papper utan att alltid behöva plocka iordning efter sig.. Det har vi monterat idag och det står inte rikigt där det skall utan mitt i rummet, lillan sover för tillfället så trött hon var. Till och med den lilla fjantan har med gått med mejslen i handen och hjälpt te så gulligt värkligen vill jag lova. Jag har även monterat ihop min stol som jag sakll använda men gubben får draåt lite till tror jag. Igår var svärfar med familj en runda här och han hjälpte sin son att ställa gareroberna som de monterade i veckan på sin rätta pats det kommer att bli skönt att få ner kläderna ocg få lite mera iordning här hemma istora hela.. På onsdag kommer firman och montera den nya pumpen vi beställde i veckan så nu blir det värme både uppe och nere skall bli så skönt att kunna använda våran källare som ett normalt rum:)

Jag har även bokat resan te lillan och mig nu den 19/11 sitter vi på tåget själva te göteborg det skall bli rikigt härligt kan jag lova. Att komma upp te två helt underbara vänner där uppe.. Och det blir en gubbfr helg från bägge håll aldrig fel bara barna och vi som gäller..

Jag längta faktist redan att bara får komma bort från allt över helgen. Men det är lite som måste göras innan vi kan åka..


Veckan som kommer är det mycket som hönder för mig inne på rehab.

Men jag har lovat mig själv att inte ta i så mycket som förra veckan för så ont och så öm jag är til och från är sjukligt vill jag lova. Men måndag är det bassängen men bara avslappning och ingen träning vill jag lova lite rädd om mig måste jag allt vara så det blir bara promenader om det blir någon träning på detta plan vill jag lätt lova. Sen tisdag är det en kursdag igen och det skall bli intresant vill jag lova. Sen onsdag måste jag se om jag kan ändra lite om det går för att då är friman hemma och fixa med luftvärmepumpen och då måste någon av oss vara hemma. Sen torsdag är det annhörig information för våra nära och kära det skall bli intresant hur det går. och vad det är rehab skall ta upp.


Ne nu ör det källaren som gäller undertiden maten sköter sig själv:) 

Av Sofie - 4 november 2010 08:20

Jobbigt värre! Som jag tidigare har berättat var jag på rehab igår och tränade och det lödde te att jag hade jätte ont fastän jag inte tig i så mycket alls denna gången! Värken har malt på så att det är mer eller mindre olidligt. måste bita ihop för dotterns skull, som tur har hon varit en sväng på dagis i förmiddags! Jag har pratat med rehab om jag inte klara bita ihop så är det akuten och det är ingen lösning. En massa rent morfin för stunden men det hade inte varit fel bara så jag får lugna kroppen en stund!! Jag med hjälp av tösen har dragit  bort tejpen som satt i ländryggen! Men det är ingen skillnad det ända jag tänkt på är ANDNINGEN!! Och att inte får panik men det är inte det lättas när det inte lättar!! Nu har jag provat duscha med det lättar ej;( att stå framför karminen var skönt för stunden!! Men fattar inte hur det kan blitt såhär;( jobbigt värre.. Ska dra något hårt över huvudet om det inte händer nått!! Natten har varit jobbig med ;( men idag blir det att stanna hemma med massor av värme.... 

Av Sofie - 3 november 2010 06:46

Igår var det en jobbig dag både positivt och negativt! Jag var på rehab redan kl 08.30 för att ta en bassängrunda innan vi började men det var innte alls lika skönt! Öm i Helga kroppen passade på att ta bortmin rosa tejp på benet med dem satt halvt som halvt;) sen var det kuratorsamtal efter bassängen! Kursen handlade om stress och tankens kraft! Vi gjorde en övning ( tänk på en citron) man kände smaken av att ordentligt blä!Sen fick jag ny och mera tejp jag fick en gul rems på benet ljumsken neranför knäet! Sen en blomma i ländryggen. Efter tejpningen fick jag ett jobbigt samtal jag var bara tvungen att gå och kolla hur mamma hade det! Hemskt att inte veta efter samtalet. När jag kom on i koridoren ser jag pappa i operstionskläder gå framför mig med huvudet neråt undrade vad som hade hänt!!!! Men när han vände sig om hade han lilla syster i famnen;) grattis till mina föräldrar som fick en liten tös igår:) jag har sätt henne innan mamma! Och tack du underbara som jag fick åka med hem som även hjälpte mig hämta gullungen på dagis;) känns lite lustigt att man fått en syster, nu när man själv har fått barn!

Ovido - Quiz & Flashcards