sofies88

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Kvar på sjukhuset!

Av Sofie - 9 september 2011 12:45

Ja då var det fredag igen och ännu en dag kvar på sjukhuset.
Så det böjar bli drygt bara 37 dagar i sträck man fattar inte vad tiden tar
vägen. Men det känns skönt att man har en sådan underbar familj som finns. Men
att man lämnar de själv så mycket känns dumt.  Jag vill vara hos dem och nu när det är helg
känns det värre. Vem vet kanske klara lite permition denna helg med vem vet.
Läkarna har inte sagt så mycket nu. Jag frågade om detta med ny medicin men jag
vet inte vad som händer..
Igår bad sjukgymnasten mig att skriva lite mål att sikta på för att kunna bli
bättre så jag satte upp en lista på mål.


*Kunna gå ut till maten och välja själv

*Gå två gånger om dagen på avdelningen med kryckor och personal

*Gå till toan utan att ringa på sköterskan

*Minska medicineringen av morfin max 4 ggr till en början

*Dricka mins 2 näringsdryck dagligen.

*Dricka minst 1,5 liter vätska.

När sjukgymnasten såg detta blev hon glad hon tycket det var bra mål och hon
skulle skriva ut de så jag kan bocka av dag för dag.
Igår beställde jag två tavlor jag hoppas kommer fort som jag skall brodera när
jag ändå är stilla. Och det tycker jag är kul med så det är ju bra. Jag skall
ner till arbetsterapin om en stund och fortsätta med min frukt och fat det är
kul med keramik och min handled behöver det. 
Senare idag blir det besök av familjen.
När sjukgymnasten och jag var på rundan i förmiddags så gick även tanten
bredvid mig med och det var jobbigt 60 år äldre och gick dubbla sträckan. Sen
började sjukgymnasten kom igen du vinner och då överansträngde jag mig duktigt.

  
Mina systrar och mn dotter och jag:)

Har även som ni ser gjort en ny sida till bloggen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 11 april 2013 07:06

Har fått veta att smärtrehab fortfarande inte vill hjälpa mig med att komma igång och jag behöver den intensiva träningen under ett tag för att kunna komma längre fram i allt. Så igår satt jag och ringde lite blev ett samtal till förtroendemännen som...

Av Sofie - 26 mars 2013 13:56


Nu har jag inte skrivit på ett par dagar igen..    Här har det varit mycket vi har varit sjuka och jag har försökt att ta tag i min träning för nu vill jag att det skall börja hända mera.. Jag måste se till att ta mig upp dåliga dagar så jag in...

Av Sofie - 13 mars 2013 14:45


Varför är det så att när man redan är dålig så åker man på mera skit..  I torsdags kväll satt jag som vanligt i soffan med familjen och helt plötsligt hugger det till i bröstet och andningen blir svår.  Andningen blev allt annart än lättare så det ...

Av Sofie - 5 mars 2013 13:35

Jag älskar min man och dotter över allt annart här på jorden. När vi flyttade ihop 2005 fick vi ett par  tavlor av svärmor som hon broderat till oss och nu är de helt rikigt:)     2004- 02-12     2009- 06-09     2013-02-09 blev...

Av Sofie - 3 mars 2013 15:02

Helgen har varit toppen fin skönt väder och mycket luft!! Fredagen åkte jag och en kompis till stan och bara strosade ihop med min dotter och rullstolen. Min flicka fick en massa fina kläder av henne och var så mallig;) tog en lunch på stan som best...

Ovido - Quiz & Flashcards